Lisa Jonsson, lastbilsförare
Medarbetare i Björkdalsgruvan
Magnus Jonsson, borrvagnsförare

Vi söker en verksamhetsadministratör

Norrbottens Bergteknik är ett ledande svenskt företag inom berghantering. Vi har stor kompetens inom borrning, sprängning och förstärkning och vi arbetar med projekt inom entreprenad och anläggning, infrastruktur, vindkraft, gruvor och bergtäkter. Uppdragen utförs i alla typer av miljöer som landsbygd, fjäll och städer. Vi verkar från områden där naturen är enda granne till tätt befolkade stadsnära miljöer. Vi har stort fokus på säkerhet, miljö och utveckling. Vi strävar efter ständiga förbättringar och vill vara en trygg arbetsgivare och en pålitlig samarbetspartner. Vi är cirka 100 medarbetare och omsätter ca 300 miljoner kronor.


Om jobbet

Som verksamhetsadministratör kommer du att tillhöra vårt engagerade, drivna administrationsteam och ha vår affärsutvecklingschef som närmaste chef. Dina arbetsuppgifter spänner över ett brett område och du kommer till stor del att stötta våra chefer inom produktion, ekonomi, affärsutveckling, KMA och HR med att ta fram underlag och att göra uppföljningar.

Du kommer till exempel att…

  • vara i kontakt med myndigheter och hantera tillståndsansökningar.
  • genomföra uppföljningar av dagböcker, timsedlar, sprängjournaler och ta fram fakturaunderlag.
  • genomföra uppföljningar av maskinparken och periodiska besiktningar av utrustning.
  • genomföra uppföljningar av medicinska kontroller och utbildningar.
  • utföra administration av SSG för våra medarbetare.

Din roll som verksamhetsadministratör innebär ett omväxlande arbete i en växande familjär grupp i Umeå, men med styrkan av att tillhöra en koncern med verksamhet i hela Sverige. Hos oss kommer du i hög grad att involveras och engageras i företagets framgång och utveckling. Vi har ett stort fokus på kundnöjdhet, medarbetartillfredsställelse och säkerhet i arbetet. Vi jobbar tillsammans för att nå våra gemensamma mål och vi förväntar oss att du deltar aktivt i det.

Under 2021 kommer Norrbottens Bergteknik att ISO-certifieras inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. I det arbetet ser vi fram emot dina bidrag till förbättringar av arbetssätt och rutiner inom ditt område.

Om Dig
Jobbet passar dig som är nyfiken på vår bransch. Du är självständig, gillar frihet under ansvar, är serviceinriktad och kommunikativ men kan sätta gränser. Du är också noggrann och vill ha ordning och reda, kan prioritera och gillar att jobba med varierande uppgifter.

Du ska inte vara främmande för att använda olika IT-system för ditt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av service och/eller administrativt arbete.

Vad vi erbjuder
Norrbottens Bergteknik är ett företag i utveckling och vi värdesätter driv, engagemang, nyfikenhet och tempo i det dagliga arbetet. Som medarbetare hos oss är du en del av ett trivsamt gäng som arbetar tillsammans. Inom Norrbottens Bergteknik är du en naturlig del av laget.

Våra värderingar bygger på värdeorden professionell, engagerad och innovativ vilket genomsyrar både vår verksamhet och hur vi agerar mot varandra, våra kunder och vår omgivning. Vi ser att det passar in på dig och att det är en självklarhet för dig att stå bakom detta.

Tjänsten är på heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid rätt inställning och personliga egenskaper. Vi eftersträvar mångfald och välkomnar alla sökanden.

Ansökan
Skicka din ansökan med personligt brev och CV till maria.ronnholm@bergteknik.se, HR-ansvarig.

Sista ansökningsdag är den 15 januari. Vi tillämpar löpande urval, därför rekommenderar vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Har du frågor om tjänsten, ring affärsutvecklingschef Nils-Petter Nilsson, 072-504 88 00 eller HR-ansvarig Maria Rönnholm, 070-686 62 40.


(Genom att skicka in din ansökan godkänner du att vi sparar innehållet samt de personuppgifter som du lämnar för nuvarande och eventuellt framtida rekryteringsbehov. Om du inte vill att vi sparar dina uppgifter meddela oss detta i din ansökan.)